Przeskocz do treści

Jak stworzyć film korporacyjny?

Należy mieć świadomość, że film korporacyjny zdecydowanej większości osób kojarzy się z reklamą. Jego zadaniem w najprostszym możliwym ujęciu jest zarówno promocja określonej firmy, jak i wzmocnienie jej wizerunku. Nie wszyscy jednak wiedzą, jak powinny być tworzone filmy reklamowe.

O czym trzeba pamiętać?

Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że popularność filmu korporacyjnego będzie uzależniona od dopasowania do potrzeb odbiorców. Nie jest możliwe stworzenie dobrego filmu reklamowego bez właściwego określenia grupy docelowej. Jak wiadomo starsze osoby Filmy reklamowe dla firm mogą uznać zabawne i dynamiczne filmiki za chaotyczne oraz nieprofesjonalne. Ponadto osoby w wieku 18-25 lat najprawdopodobniej znudzą się filmami, w których właściciel będzie tylko siedział przed kamerą i odpowiadał na pytania związane z daną działalnością. Rekomendowane jest zatem bardzo dokładne określenie grupy docelowej z punktu widzenia wykształcenia, zarobków, płci, wieku, branży, statusu społecznego, sytuacji rodzinnej, miejsca zamieszkania, zainteresowań.

Kultura oraz życie wewnętrzne przedsiębiorstwa

Należy mieć świadomość, że największe znaczenie w filmie korporacyjnym będzie miało pokazanie kultury organizacyjnej określonego przedsiębiorstwa, a także panującej atmosfery. Warto mieć zatem na uwadze długofalową wizję rozwoju firmy. W najprostszym możliwym ujęciu oznacza to, że przedsiębiorca powinien dokładnie wiedzieć, gdzie chce dotrzeć za 10 czy 20 lat. Bardzo istotne znaczenie będą miały także cele wizerunkowe, które mają zostać zrealizowane.

Warto wiedzieć, że przy wykorzystaniu formatu wideo możliwe jest pokazanie aspektów i kwestii, które bardzo ciężko byłoby przedstawić za pomocą słów. Zdecydowanie najlepszym możliwym rozwiązaniem będzie pokazanie kultury organizacyjnej w firmie poprzez nakręcenie codziennych sytuacji. W przypadku, gdy przedsiębiorstwo będzie dbało o relacje między pracownikami, należy pokazać ujęcia ze wspólnych wyjazdów lub porannej kawy. Jeżeli natomiast kultura organizacyjna bazuje na wspieraniu i zatrudnianiu niepełnosprawnych, zalecane jest pokazanie tego aspektu.

Opublikowano Kategorie Firma